
Η τηλεργασία ήρθε για να μείνει, με πολλές εταιρείες να επιλέγουν το υβριδικό μοντέλο εργασίας (μερικές μέρες της εβδομάδας τηλεργασία, μερικές διά ζώσης), ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις δυσκολίες της πανδημίας. Τα νέα αυτά μοντέλα εργασίας έχουν μεταφέρει τους εργαζομένους σε μία νέα πραγματικότητα, με την επικοινωνία με τους συναδέλφους τους να πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω εφαρμογών.
Σύμφωνα με το CNBC, η νέα αυτή κατάσταση έχει δυσκολέψει τη δυνατότητα των εργαζομένων να παραμένουν συγκεντρωμένοι στην εργασία τους, καθώς, πλέον, δεν θα πρέπει να βγάζουν απλώς εις πέρας τα καθήκοντά τους, αλλά να δηλώνουν και το «παρών» σε πληθώρα εφαρμογών, όπως, το Zoom ή και το Microsoft Teams. Με τις πλατφόρμες αυτές να είναι πάντα ενεργές, οι υπάλληλοι νιώθουν την ανάγκη να είναι πάντα διαθέσιμοι, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν σε ό,τι κι αν συμβεί.
Πώς θα μπορέσουν, όμως, οι εργαζόμενοι να παραμείνουν συγκεντρωμένοι στα καθήκοντά τους εν ώρα εργασίας και να μειώσουν τον χρόνο που περνούν μπροστά από την οθόνη, επαναφέροντας, παράλληλα, την ισορροπία μεταξύ δουλειάς και προσωπικής ζωής;
Η Λίντα Στόουν, σύμβουλος και πρώην αντιπρόεδρος της Microsoft, και η Σάρον Χόργουντ, καθηγήτρια ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Ντίκιν στη Μελβούρνη, προτείνουν στο CNBC δύο πολύ σημαντικές συμβουλές, ώστε να μπορούν οι εργαζόμενοι να παραμένουν συγκεντρωμένοι και παραγωγικοί.
Το φαινόμενο της «άπνοιας της οθόνης»
Πολλές φορές, αυτό που χρειάζεται να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο της υπερφόρτωσης με ψηφιακές πληροφορίες είναι να εστιάσουμε στην αναπνοή μας. Σύμφωνα με τη Λίντα Στόουν, οι άνθρωποι έχουμε την τάση να κρατάμε την αναπνοή μας, όταν ανοίγουμε και διαβάζουμε ένα mail. Το φαινόμενο αυτό, το ονόμασε η ίδια «άπνοια των mail» ή «άπνοια της οθόνης».
Ταυτόχρονα, αναφέρθηκε στο φαινόμενο της «συνεχούς μειωμένης συγκέντρωσης», καθώς οι εργαζόμενοι, πλέον, νιώθουν ότι πρέπει να είναι πάντα διαθέσιμοι και να ανταποκρίνονται σε ό,τι κι αν προκύψει.
Προτείνει, λοιπόν, πέραν της προσοχής που θα πρέπει να δίνουμε στην αναπνοή μας, να κάνουμε και μία λίστα με 3 έως 5 καθήκοντα που θα πρέπει να βγάζουμε εις πέρας κάθε μέρα, και συνεχίζει αναφέροντας ότι μία καλή λύση θα ήταν τα υπόλοιπα καθήκοντα, που δεν επείγουν, να τα προσθέτουμε σε μία μεγαλύτερη λίστα, που θα πρέπει να ολοκληρώσουμε μόλις βρούμε ελεύθερο χρόνο.
Απενεργοποίηση ειδοποιήσεων
Η Σάρον Χόργουντ, καθηγήτρια ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Ντίκιν στη Μελβούρνη, πρότεινε στο CNBC τη λύση του να απενεργοποιήσουμε τις ειδοποιήσεις από τις εφαρμογές, ώστε να μπορούμε να διαχειριστούμε καλύτερα το άγχος που προκύπτει από την υπερβολική χρήση των εν λόγω εφαρμογών και της τεχνολογίας στο σύνολό της.
Ως εκ τούτου, προτείνει τις εφαρμογές που χρησιμοποιούμε αποκλειστικά για λόγους εργασίας να τις έχουμε κατεβασμένες μόνο στον υπολογιστή από τον οποίο δουλεύουμε, ώστε να λαμβάνουμε ειδοποιήσεις από αυτές αποκλειστικά κατά τις ώρες εργασίας μας.
Ταυτόχρονα, προτείνει την προσθήκη κάποιας σημείωσης στην υπογραφή των mail, ώστε να υποδεικνύεται, με κάποιο τρόπο, ότι το εν λόγω email έχει αποσταλεί στον παραλήπτη σε ώρες εκτός του ωραρίου εργασίας του και θα απαντήσει όταν ξεκινήσει και πάλι να εργάζεται.
Τέλος, τόνισε ότι το μυστικό στην υπόθεση είναι να τεθούν όρια, ώστε να υπάρχει κάποια ισορροπία μεταξύ δουλειάς και προσωπικής ζωής, κάτι που χάθηκε με την τηλεργασία κατά τη διάρκεια της πανδημίας.


Latest News

GenZ: Ένας στους δύο σκέφτεται να αλλάξει δουλειά
Ενώ η GenΖ στη Γερμανία θέλει να αλλάζει θέση εργασίας, οι Boomer μένουν δεκαετίες στον ίδιο εργοδότη, αναφέρει η Deutsche Welle

Γιατί για κάποιους η ακαταστασία είναι παραγωγική
Όλες οι έρευνες επιμένουν πως η ακαταστασία μειώνει την παραγωγικότητά μας. Ωστόσο, για κάποιους, αποτελεί κομμάτι της δημιουργικότητάς τους.

Ο Ρόλος της Τεχνολογίας στη Διαχείριση του Επιχειρηματικού Ρίσκου
Το ρίσκο, η αβεβαιότητα και τα σύγχρονα Συστήματα Διαχείρισης της Εταιρικής Απόδοσης

Λιγότερη δουλειά - περισσότερες ανησυχίες: Τι αποκαλύπτει μελέτη της ΕΚΤ
Οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν χαμηλότερο φόρτο εργασίας τείνουν να φοβούνται για τη δουλειά τους και να περιμένουν χαμηλές μισθολογικές αυξήσεις

Τι λένε οι managers για τους νέους εργαζόμενους - Οι προκλήσεις στο χώρο εργασίας
H Έκθεση “2025 Global Human Capital Trends” της Deloitte στοχεύει στο να βοηθήσει τους ηγέτες στη διαχείριση σύνθετων εντάσεων στο εργασιακό περιβάλλον

Να παραιτηθεί σκοπεύει ένας στους δύο εργαζόμενους της Gen Z
Τι δείχνει μελέτη της ManpowerGroup

Oι τάσεις που θα διαμορφώσουν τον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών το 2025
Οι πιέσεις στις τιμές ωθούν τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν εναλλακτικές στρατηγικές για κερδοφορία, αναφέρει η Deloitte σε σχετική έκθεσή της